alkohol, alltid kul ?

Antar att många va er ska ut och supa ikväll. hah vill bara säga, ta åt er av det alla kloooka (?) vuxna säger, ta det lungt iaf...
Alkoholen kan förstöra så sjukt mkt, tänker inte i första hand på att den förstör din kropp, menar vem bryr sej om det nu liksom?
Tänker mer på att den kan förstöra så sjukt mkt annat
När du är full gör du saker som du absolut inte skulle gjort nykter,
Du kan oxå bli utsatt för så mkt om du inte själv har kontroll och kan försvara dej.
I dom flesta olyckorna är det påverkade(av alkohol) människor med, som tex i bilolyckor.
I våldtäkter är ofta någon av personerna som är inblandade full, om inte båda.
Man kan förlora så mkt på misstag man gör
när man är full gör man ofta misstag man inte sen kan stå för.
jag förlorade en sjukt stor del av mej nr jag var full, vill inte skylla på alkoholen men den hade en stor del av det hela. Jag hade aldrig gjort det nykter,  men det var ändå jag som gjorde det och det var mitt beslut.
Då är det skit samma om man var full eller inte, man måste kunna stå för det.
jag är kanske inte rätt person att skriva det här, jag dricker ofta, jag dricker inte lagom, jag dricker tills jag däckar. Men jag har lärt mej av mitt misstag, aldrig tappa kontrollen igen säger jag bara.
Jag vet, det är sjukt kul att va ute me kompisarna, dricka, ha kul osv. Men se till att ha kontrollen kvar !
bara ett tips så där !
sååå tare lungt ikväll!  :)
Love //Becka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0