det där med kärlek

Fick en komentar av en tjej som gärna skulle vilja läsa mer om kärlek i bloggen, såå jag tänkte bli lite personlig och skriva om mina egna tankar och sååå. Sen kanske melanie kommer med ett eget inlägg om saken oxå, jag vene ! Ni får jätte gärna komentera vad ni vill läsa om så gör vi så gott vi kan med att uppfylla era önskemål.
Såg just typ värdens romantiska film, i walk to remember (som vi tjatat om femhuuundra gg jag vet)
Förut när jag kollade på såna kärleks filmer fick jag alltid ont i magen, mest för att det i alla filmer var så fint men kändes så långt ifrån verkligheten.
Här i början av året trodde jag verkligen att jag var kär, det kändes nääästan som i alla fina filmer, nästan. Jag ville så gärna ha sällskap, närhet, kärlek.
Det tog ett tag tills jag upptäckte att killen va en idiot, riktigt jävla elak.
Han va bra i sängen, dock var det, de ända.
Ändå trots att han betedde sej som en idiot så har jag aldrig saknat någon så mkt som saknat hnm,
hur kommer detta sig ?
Jag förstår inte hur en kille kan fastna så i hjärtat. Han gjorde det verkligen ! Jag mådde psykiskt dåligt i flera månader, allt som folk sa, allt som hände, på nåt konstigt sätt så påminde mej allt om hnm.
Det är först nu, när jag faktikst träffat en kille som jag verkligen älskar som jag känner att jag kan släppa tag om hnm. Det är ett mål som har har för 2011, jag vill släppa hnm helt. Jag vill bara kunna tänka tillbaka på vår tid och känna att det var en fin tid, men inget jag saknar.
Jag är så tacksam att jag har Oscar. Haha, nu låter det som att han är värsta ängeln, men så är det absolut inte. Vi bråkar ofta, han kallar mej ofta fula saker osv. Men grejen är att jag är precis lika ful jag med, jag gör oxå så mkt misstag, jar har sårat honom riktigt ordenligt en gång, vilket jag verkligen ångrar. Men grejen är att jag älskar hnm och han älskar mej, det är det ända som betyder något. Förhållanden varar sällan för evigt men det spelar ingen roll..
Jag vet att just nu så älskar jag hnm,
just nu så gör han mej så sjukt lycklig.
Just nu är han allt jag vill ha, allt jag behöver.
Kärlek kan vara så otroligt svårt, det är nog det som kan göra som aldra ondast men det är också det som kan förändra en människa som mest, åt det posetiva hållet.
Det är så sjukt många som har blivit sårade av kärleken, som inte vågar älska igen.
Jag tycker att det viktigaste är att våga, jag är själv rädd. Jag har jätte svårt att visa och prata om mina känslor men liksom allt handlar ju om att vinna eller förlora. Jag förlorar hellre lite då och då än att aldrig vinna.

I'm gonna love, like I've never been hurt before.

Love //Becka

Kommentarer
Postat av: ida ♥

aaw, gulligt beckisch :D

saknar dig också fina människa ♥

2011-01-05 @ 20:02:13
URL: http://idaalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0